23 de febrer de 2022

Esdeveniments, totes les tendències per a aquest 2022.

Bilateral - Noticias:

Esdeveniments híbrids, small meetings, consciència sostenible… Totes les claus per al teu esdeveniment d’aquest 2022.

Ara que ja hem deixat enrere l’any 2021, hem de començar a preveure com seran els esdeveniments seguint les tendències i el context postpandèmia.

Segons la nostra experiència, aquestes són les claus per organitzar un esdeveniment aquest 2022 amb èxit:

  1. Oblida’t dels esdeveniments digitals.
    Tret que sigui per causa major, o per distàncies infranquejables… Les empreses i els consumidors tenen ganes de veure’s les cares de veritat, deixant enrere les pantalles. Per això hauràs d’apostar per nous formats i tenir en compte totes les mesures de seguretat i higiene possibles.
  2. Esdeveniments híbrids.
    Una enquesta de LinkedIn realitzada a 1.800 professionals MICE prediu que molts organitzadors d’esdeveniments presencials tenen la intenció d’oferir un esdeveniment «bessó digital», cosa que significa que un o més components en línia del mateix esdeveniment es transmetran a audiències remotes. En definitiva, és un format a tenir en compte mentre la pandèmia encara acapari titulars.
  3. Seguretat i Higiene.
    Informa’t regularment i compleix tota la normativa vigent per prevenir el COVID. Si cal contracta una empresa especialitzada. Busca certificacions que avalin les teves bones pràctiques com la “Safe Travels” per al sector turístic. Invertir en seguretat i higiene, no és un “plus”, és un “must” que donarà tranquil·litat i confiança a tots els assistents.
  4. Small meetings.
    La pandèmia encara és latent i el distanciament social i por al virus, han fet que cada cop més gent fugi de les aglomeracions i dels grans esdeveniments en què pugui haver-hi descontrol. Apostar per micro esdeveniments és la clau. Encara que ens morim de ganes d’anar o d’organitzar una gran ocasió, és millor, de moment, fer 10 micro esdeveniments segmentats de 50 persones que ajuntar 500 persones alhora. A més, guanyaràs proximitat i podràs comunicar millor el teu missatge o objectiu.
  5. Aposta per esdeveniments sostenibles.
    La consciència ecològica i social cobra cada cop més importància. Cerca localitzacions, proveïdors i productes locals, de proximitat. Usa materials reciclats i reciclables. Aposta i inverteix pel talent humà.
  6. Decora el teu esdeveniment amb personalitat i tendència.
    Seguint el fil al punt 5, les tendències en decoració d’esdeveniments venen marcades per la passió per la natura, amb materials naturals, com la fusta, vímets o el marbre. Elements antics o reciclats industrials segueixen la darrera. I el minimalisme càlid, en tons neutres i, una altra vegada, amb materials naturals, guanya adeptes. No oblideu escollir elements locals que estimulin l’economia circular.
  1. Convida prescriptors i influencers.
    Els influencers continuen captant l’audiència. Busca els més rellevants del teu sector, siguin molt notoris o més micro, són un col·lectiu clau que dona molta publicitat a la marca que hi aposta.Necessites ajuda per organitzar el teu esdeveniment empresarial? Consulteu-nos i us ajudarem!

Autor/Font: Silvia Ros. Directora i fundadora de Bilateral.
Photo by Teemu Paananen