8 de setembre de 2022

Què està passant amb Instagram? 5 consells per sobreviure al nou algorisme.

Instagram Bilateral

Els canvis en el funcionament d’Instagram, en concret en el seu algorisme, ens tornen bojos. Detractors de la seva ‘tiktokització‘ imparable, descontent generalitzat per part dels seus més adeptes, cerques amb suggeriments que no coincideixen, invisibilitat als post‘s dels nostres amics… Sembla que l’era d’usar Instagram amb imatges meravelloses ha mort i que si no fas vídeos en reels estas mort.

Hem trigat una mica a escriure sobre això, ja que no sabíem si érem nosaltres els que ens havíem tornat uns hatersi sembla que no. Tenir o no tenir visibilitat a Instagram, una xarxa social amb mil milions d’usuaris pot afectar l’economia de moltes empreses que en depenen. Tant petites com grans, fins i tot influencers. Una xarxa social que advocava a la creativitat visual en totes les seves formes s’ha tancat en va a només promocionar el format vídeo. I això no ha sentat bé, i és d’entendre. La reconeguda fotògrafa Tati Bruening posava fa uns dies: “Make Instagram Instagram again“, i afegia: “Deixeu d’intentar ser TitkTok, només vull veure les fotos boniques dels meus amics”. Aquest post ha aconseguit més de 2 milions de likes, així que no, no som haters, les crítiques són generalitzades.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de ▵✖️tati (@illumitati)

I què ha dit Adam Mosseri, director d’Instagram, de tot això?

He sentit molts missatges de preocupació de tots vosaltres, així que vull aclarir algunes coses“, explica. Declara que la plataforma continuarà acollint imatges fixes i fotografies com a part del seu contingut, “és part de la nostra herència, a mi m’encanten les fotos i sé que, a molts de vosaltres, també“. Però puntualitza que Instagram es troba en el camí de reorientar-se cada cop més cap al contingut en vídeo.

I ara què?

El contingut en vídeo exigeix ​​més inversió en producció, en temps i en estratègia. Els negocis han d’estar disposats en aquests moments a entendre que el model de negoci d’Instagram ha canviat i que s’han d’adaptar a aquesta nova conjuntura si es vol mantenir la rellevància i el engagement que es tenia.

Serem optimistes. Avui dia, la majoria dels telèfons mòbils fan vídeos de qualitat que ben treballats i orientats poden ser un bon aliat per adaptar-se a aquests canvis. També la tendència ens orienta que els nostres consumidors potencials valoren continguts reals, així que no tinguem por de compartir vídeos, encara que no tinguin una edició excepcional.

Amb tot això, aquí van 5 consells per sobreviure al nou algorisme d’Instagram amb èxit:

1. Utilitza Reels. Abraça l’oportunitat d’augmentar la teva visibilitat incorporant Reels al teu calendari de continguts. Us ho avançàvem al març i ara ja és una realitat.
2. Organitza les teves publicacions a l’horari correcte per aconseguir el màxim abast. Eines com Later o Hootsuite us ajudaran enormement.
3. Potencia les interaccions. A les publicacions pots fer preguntes o incentivar els comentaris a la teva descripció. Si guanyes engagement, guanyes visibilitat.
4. Publica post’s de manera habitual. Tant si busques augmentar el teu abast i interaccions o aconseguir més seguidors a Instagram, publicar regularment és clau.
5. Aprofita el poder dels Hashtags. L’algoritme d’Instagram no pot entendre aquesta bonica foto d’un gat com ho fas tu, però sí que pot entendre el hashtag #catsofinstagram

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de Poezenbazen (@poezenbazen)

Autor/Font: Silvia Ros. Directora i fundadora de Bilateral.