14 de juliol de 2022

Què és el Branding i per què és important al sector del vi?

Bilateral - Rioja - Orube

El branding, també conegut com a construcció o gestió de marca, està format per un conjunt d’accions relacionades amb el posicionament, el propòsit i els valors d’una marca.

Té com a objectiu crear connexions conscients i inconscients amb el públic per influir en les decisions de compra. En altres paraules, el branding pretén fer coneguda i desitjada una marca, així com implantar una imatge positiva a la ment i al cor dels consumidors. En resum, convertir-los en #Brandlovers.

El sector vinícola ho té especialment complicat, ja que hi ha milers de marques de vi per triar i la majoria són completament desconegudes per al consumidor. Així que, el consumidor s’enfronta a un veritable dilema a l’hora d’escollir un vi, pel fet que a la seva ment no té gaires marques posicionades, no és un “wine expert” i normalment s’acabarà guiant per una etiqueta atractiva o un estil de vi que li sona, per exemple, un Rioja.

És clau tenir una marca que ens identifiqui al lineal i que després perduri en el temps. A més, en el cas del vi, és important que “marca” i “producte” vagin alineats i que enamorin el nostre públic. Si tinc un amor a primera vista amb una marca o etiqueta d’un vi de la Rioja, en acabat quan tasti el producte, m’ha de reenamorar.

No serveix de res fer una marca potent si en acabat el vi/producte no agrada, no convenç o no és coherent amb el que la marca comunicava.

I fins i tot hem d’estendre el nostre branding a tots els elements, canals i experiències que des del celler puguem oferir com, per exemple: social media, compra online, premsa o enoturisme.

En definitiva, enamorar en totes les formes, és la clau.

Bilateral - Rioja - Orube
Autor/Font: Silvia Ros. Directora i fundadora de Bilateral.