17 de març de 2022

Les 5 tendències que triomfen a Instagram

Instagram ens ha ensenyat a veure l’impacte que aquesta plataforma ofereix amb més de mil milions d’usuaris actius mensuals i més de 500 milions de consultes al dia.

Què has de fer per triomfar a Instagram?

  1. Utilitza Reels

Han arribat per quedar-s’hi. Instagram s’està convertint en una plataforma orientada als vídeos, i no a la fotografia com era antigament. Les marques han d’invertir en aquest format, i no per això has de gastar més pressupost del previst. Instagram, cada cop més, simplifica les eines perquè de manera senzilla puguem fer continguts en aquest format.

Necessites inspiració? Descarrega’t aquesta App per saber totes les tendències: https://www.instagram.com/trendtok_app

https://www.instagram.com/trendtok_app

  1. Treballa el Disseny GràficInstagram cada vegada més ens fa renovar la nostra aposta gràfica als post’s, no és una tasca fàcil perquè de vegades la tendència està renyida amb l’audiència. Ara mateix has de tenir en compte:Colors Flúor, sobretot les liles, violetes i fúcsies.
    Amb degradats impossibles a groc o verd menta. Si la teva audiència és jove no has de renunciar a aquesta aposta de color, si és més conservadora introdueix-la en petits elements.
    Tipografies contrastades.
    Barreja lletres, una de molt conservadora amb una altra de manuscrita. Una sense serifa amb una altra mena negreta molt marcada. No tingues por, pots aconseguir combinacions espectaculars. Ah! I les tipografia amb serifa tornaran a dominar (ja era hora!).
    Efectes futuristes.
    Recordeu la portada de l’àlbum de Tubular Bells de Mike Oldfield? Aquesta barreja de cilindres, transparències i imatges digitals que ens evoquen a un futur gairebé espacial comencen a venir forts.No saps per on començar? No tens ni idea de Photoshop? Utilitza eines com Canvas, et pot simplicar molt la vida: https://www.canva.com
  2. . Usa MemesInstagram vol descontracturar la comunicació. No aposta per continguts avorrits i poc creatius. Busca maneres d’utilitzar Memes o Gifs a les teves publicacions, pots posar-los de manera destacada, dins d’un carrusel en segon pla, o potser dins d’un storie, però fes-los servir. La vostra marca es relaxarà i creareu empatia amb l’audiència. Arribaràs al #Topofheart ;-).On puc trobar recursos?Gifts: https://giphy.com

    Mems: https://www.instagram.com/fuckjerry

  3. Pensa en SEOA hores d’ara has de saber ja el que és el SEO. I ara ja no només Google ho utilitza ja que Instagram ha fet una aposta ferma perquè els continguts que pengis tinguin valor semàntic. Utilitza etiquetes com si fossin keywords i sempre que puguis posar text alternatiu a les imatges. Pensa en quines paraules són rellevants per a la teva marca, i fes-les servir per posicionar-te millor.
  4. Aprofita StoriesEn breu els stories podran arribar a tindre fins a 60 segons de durada. T’imagines tot el que pots arribar a comunicar en aquest temps? Pots fer contingut molt valuós i orientat a la conversió de forma fàcil. Els stories són ara mateix els que capten més audiència. A mig camí entre un post i un reels és el format que et donarà més èxit. Fins i tot en conversió.Vols saber més sobre tendències a Instagram, consulta el compte d’Instagram Creators, un pou sense fi de continguts i idees: https://creators.instagram.comI recorda, Bilateral, et pot ajudar a comunicar-te. Som la teva agència de comunicació, esdeveniments, relacions públiques i màrqueting digital. 🙂

 

Autor/Font: Silvia Ros. Directora i fundadora de Bilateral.

Photo by Envato/Sko4