1 de febrer de 2022
Què ens deixa aquest 2021 respecte a Xarxes Socials?
Un any més, IAB Spain, l’associació de publicitat, màrqueting i comunicació digital d’Espanya, ens dona totes les pistes necessàries per entendre l’ecosistema de les xarxes socials i predir alguna tendència.
Això és el que ha succeït aquest passat 2021 i has de saber:
- La penetració de les Xarxes Socials continua molt estable (85%), tot i ampliar el target a 70 anys (de 16 a 70 anys), ens situem en nivells prepandèmia (de 2019).
- Whatsapp, Facebook, Instagram, Youtube i Twitter encara són les xarxes socials que dominen la situació a Espanya. Encara que cada cop més entren noves xarxes al set de l’usuari (incrementa el nombre de mencions de RRSS). Facebook continua sent la xarxa més coneguda, però en termes d’ús continua perdent força, especialment entre els joves. Instagram continua guanyant seguidors, sobretot entre les dones i els més joves.
- TikTok, Telegram i Pinterest són les xarxes socials que continuen creixent el 2021.
- El temps que passem a Xarxes Socials s’estabilitza respecte al 2020: Els usuaris estan de mitjana 1:21 h (similar a 2020 1:19 h quan hem passat per la pandèmia més temps a casa). TikTok augmenta totes les seves mètriques i destaca principalment entre els menors de 40 anys i entre el perfil femení. Telegram té més seguidors que el 2020 i 2019. Destaca principalment entre el perfil masculí i menors de 40 anys. A les xarxes que passem més temps són Twitch, Ivoox, Instagram, Spotify i Discord.
- El mòbil continua sent el dispositiu preferit per navegar a Xarxes Socials (97%), i aquest any destaca el creixement significatiu de l’Smart TV (que passa d’un 25% el 2020 al 68% d’ús el 2021)
- Un 48% dels usuaris declara seguir marques a les Xarxes Socials, i menys de la meitat ho fan de forma intensiva (decreix aquesta intensitat respecte al 2019).
- A només un 20% els agrada la publicitat a Redes vs. un 36% que no els agrada. No obstant això, a un 31% els agrada que es mostri publicitat adaptada als seus interessos (mateixa proporció en negatiu).
- Les XXSS són una font d’informació important en el procés de compra, un 45% declara que han influït en la decisió final de compra (encara que disminueix vs 2020 (-11pp)).
- La meitat dels usuaris segueixen un influencer, principalment a Instagram. Els perfils que segueixen més aquests comptes són els menors de 40 anys i les dones. Només un 33% dels seguidors considera els influencers creïbles (similar al 2019) i un 43% considera que mostren un alt nivell de publicitat a les seves publicacions.
- 5 de cada 10 usuaris segueixen eSports, i més de la meitat de forma intensiva –una o més vegades al mes–. El dispositiu per veure els Esports és a través del PC o el mòbil, i les plataformes per veure’ls són: Youtube si és a la carta i Twitch si és a streaming.
- La Generació Z utilitza més xarxes i xarxes més noves o menys massives. Aquesta generació fa servir menys Facebook i més Instagram, Twitter, Spotify i Tiktok; ia més es concentra en altres menys massives com Twitch, Snapchat, Discord o Stereo.
- Els professionals usen les Xarxes Socials principalment per vendre, i centren les seves campanyes a Instagram i a Facebook. Un 66% declara haver augmentat la inversió publicitària (nivell idèntic a l’edició del 2020). Instagram és la Xarxa Social amb més inversió, seguida de Facebook.
Autor/Fuente: IAB en colaboración con Elogia.
Más información: https://iabspain.es/estudio/estudio-de-redes-sociales-2021/
Photo by ROBIN WORRALL