3 de gener de 2022
Els nens estan convertint els pares en compradors ecològics.
Els nens i nenes són els que més influeixen a l’hora de fer que els nostres hàbits de compra diaris a la llar siguin més responsables amb el medi ambient.
L’informe Who Cares, Who Does?, realitzat per Kantar conclou que gairebé la meitat de les llars (49%) diuen que la pandèmia de la COVID-19 ha fet que la sostenibilitat sigui encara més important per a ells. El percentatge de llars ‘eco-actives’ ha crescut del 16% el 2019 al 22% el 2021. La família, majoritàriament la infància, s’identifica com la influència més gran (36% dels enquestats) després de l’envasat del producte, en els hàbits canviants segons aquest estudi global.
Es preveu que el mercat de comestibles ecològicament sostenibles es dupliqui en els cinc anys vinents, impulsat per l’Efecto Greta.
A més, l’estudi Who Cares Who Does segmenta les llars en tres categories en funció dels seus comportaments:
- Eco-Actives (22% de les llars): Compradors molt preocupats pel medi ambient i que estan aprofitant al màxim les accions per reduir els seus residus.
- Eco-Considerers (40% de les llars): Els compradors es preocupen pel medi ambient i els residus plàstics, però no estan prenent gaires mesures per reduir els seus residus.
- Eco-Dismissers (38% de les llars): Compradors que tenen poc o gens d’interès en el medi ambient i no estan prenent mesures per reduir els residus.
Qui és el país més verd?
Alemanya té el segment més gran d’Eco-Actives, representant el 46% de les llars el 2021, seguit de Bèlgica i Hongria. Amb només el 7% de les llars, l’Aràbia Saudita és el país amb la menor penetració d’Eco-Actives. Hi ha una correlació directa entre el PIB per llar i la prevalença d’aquestes llars. Dels països econòmicament més avançats, els Països Baixos i els Estats Units tenen la menor incidència de productes econòmics.
Font y més informació: Kantar: https://www.kantar.com/es/inspiracion/sostenibilidad/ninos-convierten-a-sus-padres-en-compradores-ecologicos
Photo by Markus Spiske